Vlasto, nemám co dodat, jen to, že souhlasím s tvým názorem. Skol
Vláďa 11 leden 2012 08:38 | Stachy
Vážená bruslařská menšino :-), ve snaze o zlepšení (zatím informačního) standardu pro bruslení byli osloveni správci lyžařských stop, aby ve svých zpravodajstvích uváděli možnosti pro bruslení. Zadovští zareagovali okamžitě, viz dnešní zpravodajství, díky. Šumava je z mnoha důvodů vhodná převážně pro klasické lyžování a představa skutečně kvalitního plošného pokrytí bruslařskými trasami není reálná. Nicméně bruslení může být zajímavou nabídkou pro některé lokality, většinově na bezlesí, jež mohou na tomto způsobu lyžování postavit svoji marketingovou strategii. Věc se nedá nikomu nařídit, platí a starají se o věci sami, ale věřím, že se toto v rámci soutěže mezi lokalitami prosadí.
Zatím nezoufejte a berte za vděk zlepšením informací a snad postupně i specializovanými okruhy. Klasikům bych popřál "dobrou mázu", bruslařům snad "hladkou cestu". Hezký den
Vlasta 10 leden 2012 20:36 | Strakonice
Předem děkuji všem, kteří se na Šumavě starají o stopy. Přesto bych taktéž rád zaprudil:-). Naprosto souhlasím se 4 nízkonákladovými návrhy Černého Vlka. 1) Cedulí je málo, mnohde žádné, a v mapkách nelogicky chybí pravidla chování ve stopě. 2) Taky mi přijde škoda, že o stopách v okolí Kubovky či Hartmanic zde již léta nelze nic nalézt. 3) Kdyby se v mapách jasně vyznačily trasy na bruslení a na zbytku tras se rozmístily viditelné cedule zakazující bruslení, tak by konečně bylo jasno, to co se děje teď, je smutné. Stačí se podívat na trasu Kvilda – Filipova Huť, která je pravidelně do hodiny kompletně rozježděná. Pokud budou trasy pro bruslení jasně vymezeny, tak mi alespoň nikdo nebude tvrdit, že si může bruslit, kde chce. Naprosto souhlasím s propojením oblastí Nové Hutě, Pláně, Churáňov, Popelná, Zhůří, Horská Kvilda a Kvilda. Cesty jsou zde povětšinou široké dost a na Popelnou bohatě stačí jedna stopa. Proč to nejde? 4) Také jezdím několikrát za sezonu bruslit na Bretterschachten (trochu jiný svět) a zaplatím za to pokaždé nejméně o 400 Kč více. Rád budu bruslit v české části Šumavy a tyto peníze pošlu na konkrétní účet, pokud konečně uvidím koncepční řešení. Tato diskuse se však bohužel každý rok opakuje a asi ještě dlouho opakovat bude. Jediné co tedy mohu dělat je neustále upozorňovat na sobecké chování pejskaře, pěšáky a bruslaře (nejste v tom sami Lído a Černý Vlku). Mám však neblahý pocit, že většina lidí je tak nějak spokojena a bruslař, který přímo před nimi rozjezdí čerstvě najetou stopu, jim nevadí anebo co je horší, raději mlčí. Na závěr ještě prosba. Nešlo by koordinovat najíždění stop nad Zlatou Studnou, tak aby úzká zadovská rolba nenajela 1 kilometr na úzko, když předtím ta horskokvildská daný úsek najede naširoko? Jinak zrovna se zadovským rolbařem jsem nadmíru spokojen, stopy upravovány pravidelně a včas, tak se prosím zkuste domluvit, tak aby nebyl kus Danielovy cesty najet naširoko a kus na úzko, bruslaři to pak zbytečně chtě nechtě rozbruslí. Děkuji.
Byčiště 10 leden 2012 19:26 | Krumlov
Já si myslím že stopy na brusleni se na šumavu prostě nehodi-příliš ouzký cesty.Já si zaplatil sezonkarte na rak.SCHONEBENU stoji 30 eček na rok a mužu bruslit až do rána ,takže mužete smele vyrazit. Byčiště
Helena 10 leden 2012 18:36 | Plzeň
Děkuji za luxusní úpravu tento víkend na Kvildsku.Nádhera, od pátku do neděle v čerstvé stopě!
Cerny Vlk 10 leden 2012 15:12 | Borova Lada
OK, kdyz uz tedy zamrzli nekdy pred patnacti lety tak by to tady melo byt vsude jasne uvedeno, protoze jinak to pak vypada jak vypada. Ja za to brusleni at tak nebojuju, jen se divim, ze pokud je problem v penezich tak tohle je logicky se nabizejici reseni co by nic nestalo a pravdepodobne by pritahlo na Sumavu dalsi navstevniky. I kdyz nekdy jsou podminky na klasiku, ze mazat se se klistrama apod. je spis za trest tak by mi vcelku stacila ke stesti kvalitni stopa na klasiku. Volneho casu mam malo tak kdyz uz vyrazim na bezky tak bych ocenil mit moznost zaplatit si kvalitni sluzbu se vsim vsudy jak psal Bily Tesak a ne se belhat mezi pesakama bruslarema v oranisti mezi psima hovnama.
Zdenek 10 leden 2012 14:53 |
Cerny Vlku, odpoved na Tvoje PROC, je zrejme prispevek z 26.ledna 2011 11:53 od Pavla B. Jak se tam pise, spravci stop se na koordinacnich schuzkach rozhodli, ze stopy pro brusleni nebudou a basta, dalsi diskuze je zbytecna. Samozrejme prispevek se tykal lonske sezony, ale asi stejne stanovisko maji spravci i letos. Ze mi to pripada skoda, jsem jiz psal.
Zdravim, Zdenek
Černý Vlk 10 leden 2012 14:38 | Borová Lada
Ja nechápu proč nikdo neuvede konkrétní argument PROČ by v místech co navrhuju nemohla být úprava s jednou stopou, běžná praxe jinde. Bruslaři od Horské Kvildy až po Kubovku by tak měli k dispozici několik desítek km na souvislé bruslení a klasikům by se přitom nic nesebralo. Naopak by za podle mě drobný ústupek spočívající v tom, že by na vzhledem k celkové délce obousměrných tras měli na vcelku nepatrném úseku doporučený směr pohybu místo dvou rozježděných stop jednu slušnou.
Bohužel místo věcné diskuze se to jako obvykle zvrhne víceméně irelevantním směrem zda reprezentuju většinu/menšinu, jestli je lepší klasika nebo bruslení, vyhlašování anket atd. Anketu není potřeba vyhlašovat, stačí se podívat kolik lidí bruslí v Jizerkách atd. a jak to teď vypadá na Šumavě. Současný stav přeci nemůže vyhovovat nikomu kdo trochu víc lyžuje a měl možnost se svézt jinde tak proč se do toho nepokusit vnést trochu řád a pravidla. Kdo chce hledá způsoby, kdo nechce důvody, bohužel mám pocit, že na Šumavě převládá až na výjimky ten druhý případ. A Martinu tradičně nechápu vůbec, nikdy jsem nepsal, že mám problém jezdit dokola, zvlášť pokud by měl jeden okruh dvacet a druhý deset km, to mi opravdu stačí oběhnout jednou.
Bílý Tesák 10 leden 2012 14:05 |
Taky mě mrzí, že tady léta chybí systém, který by umožňoval zaplatit za kvalitní službu a informace a řešení je v nedohlednu. A tak to občas dopadá tak, jak píše Jirka: člověk přijede k rozdupané stopě, zavátému parkovišti... Myslím, že je chyba jen říct: nepřispíváte, tak neremcejte a buďte rádi, že tu je alespoň něco, nebo jeďte jinam. Já přispívat chci a vidím i to stádo lidí, co je na tom stejně jako já. Prostě přijedu, zaplatím parkovné, nebo u kasy poplatek (nebo třeba nějakou SMS) a za to si užiju příslušně upravených tras (a klidně mě cestou může někdo v červené bundě zkontrolovat, jestli mám zaplaceno, nebo neničím stopu nevhodným chováním). Na infopanelu uvidím, kudy mohu (nebo nemohu) bruslit, kudy jet klasicky a kudy pěšky se psem. Na funkčním webu si tohle všechno najdu předem, abych mohl trochu plánovat atd. Dobře vím, že česká strana Šumavy má v kvalitě infrastruktury startovní čáru úplně někde jinde, než jiné oblasti ČR, ale letos už jsem trochu zklamán, pořád čekám na nějaký razantnější krok kupředu, ale ten bohužel opět nepřijde. Cedulek, o kterých se píše téměř v každém příspěvku je letos zřejmě ještě méně, než vloni, mé oblíbené Rolby on line, těch se letos asi nedočkáme – kvůli nějaké servisní organizaci, na web Bilastopa.cz do Vánoc opravdu nemá smysl lézt (jak bylo v březnu 2011 je mi celkem fuk), přitom i když není sníh, tak by jistě bylo o čem informovat. Je to škoda.
Pštros 10 leden 2012 13:45 |
Možná by opravdu byla nejjednodušší cesta vybírat parkovné, adekvátně navýšené o prosředky potřebné k pokrytí nákladů na úpravu stop - alespoň 1 x denně . Naprostá většina běžkařů stejně jezdí autem. Určitě se to dá spočítat, a pokud by navýšení bylo řekněme "parkovné + 200Kč"(všichni víme, kolik stojí např. sedačka na tragické 0.9 km dlouhé Kobyle...), třeba by to i vyšlo? V sezóně a o víkendech určitě. Nu a v běžeckém areálu nebo na protaženém okruhu, tam bych natvrdo vybíral rovnou u vstupu. Vše je bohužel (a naprosto pochopitelně) o penězích. (Chcete si zaběhnout třeba po dlažbě v Praze v březnu 21Km? Tak to už je taky tuším za 1.500Kč )
Josef 10 leden 2012 13:03 |
Jirko, o tom nepochybuji, že můj názor je můj a ne většiny. To jenom na okraj. Pokud by se dalo hlasovat, zda raději klasiku nebo bruslení, asi bych musel kliklat pro obojí, ale to by byl stejně jen můj klik. Tyhle ankety většinou vyhrávají "profesionální" klikači, kteří umí dát svůj hlas mnohokrát. Jinak já to mám na Šumavu také těch sto kilometrů, také platím parkovné, ale asi jsem duchem prostý, mně se na české Šumavě líbí. Pro jistotu zdůrazňuji, že je to jen můj názor. Josef
Jirka 10 leden 2012 12:49 |
Josefe, stejne jako tvuj nazor je jen a jen tvuj nazor, nikoiv nazor vetsiny. To jen tak na okraj. Jak uz tu nekdo psal loni, mozna by bylo na case stupidni aketu oheldne webkamer(proc nepouzit pocet kliknuti na jendotlive odkazy..) nahradit anketou ohledne uprav na klasiku/brusleni...aspon by meli vsichni obrazek, jaky je pomer alespon zde na bile stope. Je mi lito,ze jsem letos jeste nebyl ani jednou na bezkach na ceske strane sumavy. je to tam krasne.. ale kdyz jedu 100km tam, 100km zpet, neco dam za parkovne (Gerlovka, modrava, horska kvilda,), tak v pripade zadne nebo rozdupane stopy mam zkazenej den. a volneho casu nemam tolik, abych ho obetoval na experimenty. takhle experimentoval.
Josef 10 leden 2012 12:22 |
Jsem vděčný všem "udržovatelům" stop na Šumavě, ať už je dělají pro klasiky nebo bruslaře, obojí využiju. Jenom drobné upozornění. Častí ořispěvatelé do internetových diskuzí obvykle nejsou hlasatelé názoru většiny, a tak i zdejší přispěvky nejsou hlasem lyžařského národa. Ve stopě vládne většinou spokojenost a pohoda. Nic proti Černému vlkovi, i když se většinou durdí, je mým oblíbeným hrdinou těchto diskuzí. Jeho boj s pěšáky a exkrementy podporuji. Ovšem jeho názor na to, jak správně upravovat stopy je pouze jeho názor, není mluvčím všech lyžníků. Josef
Martina 10 leden 2012 11:40 |
to Jirka : pracujeme na tom, ale myslim, že mi Černý Vlk pak stejně napíše, že přece nebude jezdit pořád dokola kolečka
Jirka 10 leden 2012 11:05 |
Když čtu Černýho Vlka,tak musím souhlasit ,že většina příspěvků je kritických,žehrajících na kvalitu a četnost úpravy stop,ale od nikoho tady nečtu, kolik kdo z vás na stopy přispívá.Pár trvale žijících to svými příspěvky prostě nezachrání!Ono se to zezdola, kde pomalu ani v zimě nevíte jak vypadá sních a přijedete sem jen když je zrovna hezky,krásně kritizuje...